Arbetsgrupper

Hur vi vill ha det.

• VBK är en medlemsförening, inte en marina och i VBK hjälps ALLA åt med skötsel av klubbens angelägenheter. Det är bästa sättet för medlemmarna att lära känna varandra och hålla avgifterna på en låg nivå.
• Det skall vara kul och trevligt att vara med i VBK. Vi medlemmar är bra på olika saker men ALLA kan göra en insats, lära ut eller lära sig något nytt.
• Alla medlemmar med ordinarie bryggplats har obligatorisk arbetsplikt med minimum 8 timmar/år förutom närvaro vid sjösättning och upptagning. Övriga medlemmar kan frivilligt delta i arbetsgrupperna.
• Styrelsen fördelar medlemmarna till arbetsgrupper med definierade arbetsuppgifter. För varje grupp utses ledare som har till uppgift att planera och leda gruppens arbete. Styrelsemedlemmar som ingår i arbetsgrupperna assisterar ledarna med kallelser och kontakter med styrelsen och redogör för styrelsen om arbetsgruppens behov, närvaro etc.
• Medlem som inte kan eller vill bidra med sin egen tid med minst 8h/år, får gottgöra detta ekonomiskt genom att erlägga en avgift enligt årsmötets beslut om avgifter. Maximalt 800 kr medlem och år. Avgiften inkasseras i samband med höstinbetalningarna. Ledarna tar givetvis hänsyn till om speciella skäl (sjukdom etc.) försvårat deltagade.